Nytt jobb

Idag har jag börjat ett nytt jobb, i en klädaffär i Barrio Gótico. Det är ingen stor kedja, utan en liten butik som inte jättemånga besöker. Jag älskar dock kläderna, och accessoarerna, som de säljer, så det kommer förmodligen sluta med att jag ger tillbaka hela min lön i ubyte mot lite mjuka skönheter. Mjuka skönheter? Det där lät så konstigt. Kläder, alltså. Jag arbetar dock ensam i butiken, vilket kanske kan komma att bli lite långtråkigt. Jag har i och för sig alltid en kollega som är på andra sidan gatan, då affären mittemot hör ihop med affären som jag kommer att jobba i. De har olika namn och så, men de ägs av samma tjejer och så vidare. 
 
 
Efter att jag slutat jobbet, klockan 16:00, så gick jag först för att köpa en sallad och en café con leche de soja. Jag hade inte ätit sedan frukost så var väldigt hungrig och slog mig ner på en bänk för att äta upp den ljuvliga maten med en gång. Därefter gick jag till ett café för att använda deras toalett, hahaha. Tror att kaffet rensade ut en del...oj, too much information, Mathilda. Äsch, det är ju min blogg så jag får väl dela med mig av så mycket som jag vill. Jag har dock insett att jag ibland är väldigt bra på dela med mig av för mycket information...Vilket exempelvis syns i bilden nedan: 
 
 
Av någon anledning kändes det alltså nödvändigt för mig att dela med mig av detta till min kära Vera medan jag väntade på henne utanför museet häromdagen. Som om hon bryr sig, eller som om det är viktigt att hon vet om att det känns som att jag blir fett kåt när jag är superkissnödig..? Är det någon annan som läser detta som kan relatera förresten, hahaha? 
 
 
Efter att jag hade torkat mig ordentligt på toaletten på det där caféet som jag berättade om, så strosade jag lite i Born, vilket är ett kvarter ganska nära Barrio Gótico, alltså där jag jobbar. Jag kikade lite på kläder då jag har insett att jag inte har särskilt mycket kläder här. Jag tog med en resväska när jag flyttade hit, det kanske hade räckt om jag skulle på en 2-veckors resa, men det är nog för lite för att leva under en längre tid. Jag köpte dock inga kläder, för det känns som att jag egentligen inte behöver det. Jag vet ju att jag har kläder, dels i garderoben här, men framförallt i garderoben hemma hos mamma i Stockholm. Då känns det onödigt att spendera pengar på nya kläder. Hursomhelst, så köpte jag en bok i en second-handaffär. Bridget Jones dagbok, men på spanska. Har aldrig läst den, och jag känner mig väl inte särskilt intellektuell som läser just den boken. Men det är skönt att ha något lättsamt! Alltså måste inte vara så seriöst, allvarligt, och klokt hela tiden. Jag gick i alla fall till Ciutadella, som är en park, och la mig där och läste några sidor. Det var mysigt.
 
Nu sitter jag hemma i soffan med min roomie och kollar på Fab Five, som tydligen har bytt namn till något annat. När jag var liten och mamma tittade på det, så hette det i alla fall så! Det är helt enkelt några killar som åker hem till en ny kille i varje avsnitt och gör om dem. En make-over alltså. Aja. Jag ska snart gå på salsalektion nu, woho. Är väldigt trött dock, men antar att dansen kommer att pigga upp mig.
 
Puss och kram och nyp i stjärten.
 
 
 
Allmänt | |
Upp