Saturday and sunday

¡Hola guapos! 
 
Nu tror jag att det har gått någon dag sedan jag bloggade sist. Det var ju tråkigt. Nämen. Vad har jag gjort? Vet inte riktigt. Jag har insett att jag verkligen måste anstränga mig när jag ska berätta för någon vad jag sysslat med den senaste tiden. Vänta. Jag bloggade väl i fredags? Det var då jag var på den där teatern ju. Och det var faktiskt inte en teater, utan stand-up. På spanska! -Och jag förstod det mesta, hur sjukt?! Det var dock vissa gånger som jag inte fattade någonting och blev tvungen att låtsas skratta när hela publiken skrattade, för att inte verka som en psykopat. Eller som en svensk tjej som inte är flytande på spanska. 
 
Igår gjorde jag inte särskilt mycket alls på dagen. Inte på kvällen heller, för den delen. Jag tänkte gå ut och dansa salsa. Men jag var pisstrött, så jag stannade hemma. Kollade lite på How To Get Away With Murder med en roomie, sedan gick jag och la mig i sängen vid 23. Mina lägenhetskompisar tyckte jag var knäpp som gick och la mig så tidigt på en lördag, istället för att gå ut. Själva satt de hemma och pluggade, då de är studenter och har massor att göra nu i slutet av terminen. Spanjorer behöver verkligen inte lika mycket sömn som vi svenskar gör, känns det som? Knäppt. 
 
Titta vad fin himlen var när jag begav mig hem från jobbet.
 
Idag har jag i alla fall varit på gymmet på förmiddagen, och sedan jobbat. Nu kom jag precis hem och chillar i soffan. Är extremt trött så ska gå och tvätta mig och försöka lägga mig i rimlig tid så att jag orkar träna eller hitta på något annat skoj innan jobbet imorgon. Mitt tunnelbanekort har skrynklat sig så måste försöka byta ut det imorgon...men för att ta mig till en station där det jobbar någon, så att hen kan byta mitt kort, så måste jag ju använda kortet...det vill säga, jag kommer behöva köpa en enkelbiljett. MEN OJ, vad HEMSKT, Mathilda. Okej, nej, men stresssssss ändå. 
 
Okej, puss och kram och nyp i stjärten.
Allmänt | |
Upp